مفید ترین غذا ها برای قلب

مفید ترین غذا ها برای قلب

 

گیاهان تازه: به جای نمک، شکر و چربی های ترانس، سایت تهران فان ، سبزیجات تازه را به رژیم غذایی خود بیافزایید. بعضی از آنها که شامل آنتی اکسیدان نیز هستند عبارتند از: آویشن، رزماری، پونه ی کوهی.




لوبیای سیاه: شامل اسید فولیک، آنتی اکسیدان، منیزیوم همراه با فیبر غذایی است ، سایت تهران فان ،که به کنترل کلسترول و سطح قند خون کمک می کند.




ماهی سالمون : شامل امگا3 فراون است. امگا3 خطر بی نظمی ضربان قلب و افت فشار خون را کاهش می دهد، سایت تهران فان ،. ماهی سالمون همچنین دارای مقادیر پایین تری گلسیرید است. بهتر است هفته ای دو وعده از این غذا استفاده شود.




روغن زیتون فوق بکر : این نوع روغن زیتون فقط با فشردن زیتون بدست می آید ، سایت تهران فان ،و عاری از مواد شیمیایی است و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به حفظ رگ های خونی کمک می کند. همچنین سرشار از چربی های اشباع نشده است که بهترین جایگزین برای روغن های اشباع شده (مانند کره) می باشد. می توانید در سالاد یا پختن سبزیجات از آن استفاده کنید.



گردو : یک مشت کوچک مغز گردو در روز سبب پایین آمدن کلسترول خون و کاهش تورم رگ های خونی می شود.، سایت تهران فان ، گردو شامل امگا3، چربی های اشباع نشده و فیبر است. فواید آن هنگامی به چشم می آید که جایگزین چربی های بد نظیر چیپس و کیک شود. می توانید در سالاد نیز از گردو استفاده کنید.




بادام : خلال بادام را همراه با سبزیجات، ماهی، جوجه و انواع دسرها می توانید استفاده کنید.، سایت تهران فان ، بادام شامل استروئیدهای گیاهی، فیبر و چربی های مفید برای قلب است که به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند، البته در صورتی که جایگزین چربی های بد در رژیم غذایی شود. یک مشت کوچک مغز بادام در روز بسیار مفید است.



پنیر توفو : سرشار از پروتئین سویا است و دارای مواد معدنی مفید برای قلب است، سایت تهران فان ،. در انواع غذاها می توان از آن استفاده کرد.



مرکبات : شامل فیبر فراوان، پتاسیم و مواد ضدکلسترول است که به تنظیم فشارخون کمک می کند، سایت تهران فان ،. یک پرتقال متوسط حدود 62 کالری انرژی و 3 گرم فیبر دارد.



برگ چغندر : سرشار از پتاسیم و منیزیوم و مواد معدنی است، سایت تهران فان ، که به کنترل فشار خون کمک می کند.



هویج : این سبزی ترد و شیرین به کنترل قند خون کمک می کند همچنین برای تنظیم کلسترول خون مفید است، سایت تهران فان ، چون سرشار از فیبرهای محلول در آب است. می توانید از پوره ی هویج در سس ماکارونی نیز استفاده کنید.



جو و جودوسر : می توان آن را جایگزین برنج کرد یا برای تهیه سوپ از آن استفاده کرد، سایت تهران فان ،. فیبر موجود در جو به کاهش کلسترول و قند خون کمک می کند.


دانه کتان : این دانه ی براق شامل سه ماده مفید برای قلب است:، سایت تهران فان ، فیبر، لیگانان، و امگا3 گیاهی است. برای هضم بهتر دانه کتان، بهتر است آن را آسیاب کنید و به ماست، حبوبات ، غلات یا سالاد بیفزایید.



ماست کم چربی : ماست دوبرابر شیر کلسیم و پتاسیم دارد.، سایت تهران فان ، از محصولات کم چربی ماست استفاده کنید. همچنین ماست به کنترل فشار خون کمک می کند و برای سلامت استخوان ها مفید است.



قهوه : قهوه و چای به سلامت قلب کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد ، سایت تهران فان ،کسانی که روزی 3 تا 4 فنجان چای یا قهوه می نوشند کمتر به دیابت مبتلا می شوند. البته اگر مبتلا به فشارخون هستید در مصرف قهوه دقت کنید چون ممکن است اثر منفی بر فشارخون داشته باشد.



گیلاس : شامل آنتوسیانین است که به حفظ سلامتی عروق کمک می کند، سایت تهران فان ،. گیلاس را به شکل تازه، کمپوت یا خشک شده می توانید استفاده کنید.




مطالب جدید